Rondje Scandinavie, via Nordkapp!

De eeste dag!

Gisteren zijn we om 18:00 uur vertrokken.

Richting Hamburg en daarna naar Puttgarden voor de veerboot naar Denemarken (Rodby) Dit ligt exact op 500 km. We kwamen om 24:00 bij de boot aan. Vanwege dit tijdstip was het zeer rustig. Drie jaar geleden zijn we overdag met de veerboot gegaan en toen was deze afgeladen vol. Zo'n lege veerboot heeft wel iets lugubers, vooral omdat je buiten niets ziet en de boot grote deiningen maakt vanwege de behoorlijke wind. De overtocht duurt slechts 30 minuten.

Na de veerboot 230 km door Denemarken richting Helsingor voor de veerboot naar Zweden (Helsingborg) In Denemaken de 1e maal getankt. De camper doet het prima, een 140 pk dieselmotor met een verbruik van ongeveer 1op 10.

Nadat we de veerboot naar Zweden afgereden zijn (20 minuten overtocht) is Inge om 04:00 ook gaan slapen (Jesse sliep al eerder) John is doorgereden tot een uur of 6 en heeft de camper toen geparkeerd om ook nog even te slapen. Om 09:45 zijn we weer verder gereden richting Jönköping. Om 11:15 uur hebben we de eerste 1000 km bereikt en zijn daarmee op 1/3 van de afstand naar de Nordkapp. Tot Jönköping was het snelweg, maar vanaf hier gaan we verder over de Inlandsvägen waar je maximaal 100 km mag rijden. Dit is een schitterende weg, zowel qua omgeving als ook de kwaliteit van de weg.

Om een uur of 12 zijn we gestopt in Hult aan het grote meer Vänern. Zowaar een lekker zonnetje, maar ook een stevige wind. Inge heeft een lekker prutje gemaakt, Jesse een éénmalige duik in toch wel koud water en John lag zijn slaap in te halen op het gras in de zon.

Nu zitten we om 18:30 bij de Mc Donalds in Mora vanwege het draadloze internet. We zijn al 3 keer vantafeltje veranderdvanwege de beperkte onvangst en omdat dat we later ook een stopcontact nodig hadden vanwege de lege laptop-batterij. Totaal kilometers nu op 1370.

Zometeen rijden we verder over de E45 richting Ostersund, denk alleen niet dat we tot zover komen. Vanavond gaan we ergens in de vrije natuur staan. Wellicht dat we dan de 1e Eland kunnen spotten. We hebben er nog geen één gezien, wellicht hebben ze een lang weekend.

Het valt niet mee om spontaan en onder druk van veel hamburger-eters snel een veslagje te produceren.

Het is heel erg leuk om de berichtjes te zien die jullie versturen! Nu nog even proberen wat foto's bij te voegen.

Hopelijk tot snel, wellicht bij een andere Mc.

Erwin Sarah und Lisanne:)

Oh leuk:)
Bin auf weiteres gespannt und schóne Fotos:)

Gustav&Annette en de kids plus bas

Hooi
leuk dat wij mee genieten kunnen van het mooie zweden en noorwegen!
Leuke fotos und vor allem gute werbung :P
Groetjes de Panknin's plus bas

Jos en Mirjam

tsjonge, wat hebben julie nu al veel gereden, en jullie hebben nog zoveel km voor de boeg! Leuke foto's! En een goede reis verder,

Jos en Mirjam

Jos de Jong

... de eerste klap is een daalder waard! Wat een eind hebben jullie gereden in zo'n korte tijd. Als jullie zo doorgaan zijn jullie aan het einde van deze week weer thuis ;-)
Doe verder lekker rustig aan en geniet er met volle teugen van!

Mare

Gezellig zeg, om zpo mee te reizen, alleen jullie gaan wel erg snel, niet vergeten te genieten!! John, knap hoor!!
Groetjes,

Hilda

Hoi, hoi, ik dacht dat jullie vakantie hadden...mens wat een gejakker! Net wat Jos zegt, over een week kan je weer thuis zijn! Goed oppassen trouwens met het kamperen in de vrije natuur...deuren sluiten en ramen dicht, je weet maar nooit wie of wat er op bezoek komt..., goeie reis verder en Inge, rij jij ook?
Goetjes, Hilda

Monique

't is niet te geloven wat een snelheid jullie kunnen ontwikkelen als je zo doorgaat ben je voor het weekend al weer thuis (Hi,Hi)
Groetjes en geniet ervan .....
Monique

Lydia

Heey reislui!
Wat leuk om mee te lezen over jullie reis, echt een leuk, nieuw idee :) Vast gek, vakantie met 1 kind :P Ik hoop dat jullie een mooie tijd hebben.
Groetjesss