Rondje Scandinavie, via Nordkapp!

Van Brattvåg tot Lillehammer

Gisteren afscheid genomen van Jan en Eirin in Brattvåg om Geiranger te gaan bezoeken en onze weg in zuidelijke richting te vervolgen.

We hadden 36 uur non-stop regen en veel wind, zaterdagnacht en de hele zondag. Niet voor te stellen waar al dat water vandaan komt. En dan dat getik op het camperdak...

Maar we hebben het erg gezellig gehad bij de familie Rogne! Zondag na de dienst met z'n veertienen aan tafel en Bakalaw (gedro ogde en gezouten stokvis, verwerkt in een soort 'stew') gegeten. Daarna veel verhalen en grappen en aan het eind van de middag de familie Sjoblom bezocht. Jesse ging mee voor een wandeling om het eiland heen met de hond (precies Timo!) en dat met regenjas en laarzen want het regende nog steeds 'cats and dogs' zoals ze daar zeggen!

Maandag 31 augustus dus door Geiranger gereden en naar boven met de camper tot Dalsnibba! Het zou een prachtig uitzicht kunnen zijn, maar het was helaas zeer bewolkt en nevelig. Maar ook dat heeft wel charme.... Ik heb daarom ook maar even een poster en een ansichtskaart gefotografeerd, zodat jullie zien wat we gemist hebben.

We zijn de 6000 km gepasseerd tussen Geiranger en Otta in Grottli op de 15.

Daarna doorgereden tot Lillehammer (E6) en daar op een camping geslapen en nu wachten John en Jesse tot ik klaar ben met schrijven, want ze willen weer vertrekken!

Misschien naar Skien?

Ma de Jong

Tja, je kunt niet altijd geluk hebben met het weer. Maar zo krijg je wel weer zin om naar huis terug te keren. Ik denk dat jullie wel een beetje jaloers zijn op ons dat wij Lisanne deze dag hier hebben. Of niet?
Wat een grappig kind! Maar wat een driftkopje ook. Als je dan niet oppast en haar haar zin gaf zou je een vreselijk verwend kindje krijgen. Ik leg haar dan gewoon op een stapeltje kussens en ga mijn eigen gang. En dan is de bui zo weer over.
Helaas regent het hier en kan ik niet met Lisanne gaan wandelen in de sportwagen. Een andere keer maar.
Zijn jullie nog bij familie Jan Hansen geweest? En br. Per zal het ook wel leuk vinden om jullie te zien. We vertelden hem telefonisch dat jullie een reis naar de Nordkapp maakten. Zr. Leila is net thuis na een operatie aan de galblaas. Doe haar onze hartelijke groeten.
Wij zijn weer helemaal thuis. In twee dagen alles gewassen , opgeruimd en de caravan schoon en weggebracht. Heerlijk! Maar we waren allebei helemaal stijf in onze spieren. Veel te gek gedaan! Maar ik heb pas rust als alles weer normaal is.
Net Lisanne een poepluier verwisseld. Mens, wat een operatie! Samen met Opa was het nog een hele strijd! Maar het is gelukt. Straks brengen we haar terug en rijden dan door naar Lydia en Jonathan. Eens kijken hoe zij het samen maken.
Judith en Christian zitten nu op Mallorca. Ik gun ze een heel fijne ontspannen tijd! Judith wilde nog graag onze koffer gebruiken maar Pa had geen moed om dat hele stuk te rijden.Jammer voor hen, maar ze zullen wel een andere koffer gevonden hebben.
Verder nog weinig nieuws. Hopen jullie gauw weer te zien!
Liefs en groeten , ook van Pa,
Ma

marjon

Hallo vakantiegangers. Wat een mooi lang verhaal had je weer Inge. Erg leuk om te lezen en de mooie foto's te bekijken. ik heb het gevoel dat jullie al maanden weg zijn. Wat een idee he?
Wij waren vandaag bij de notaris voor de overdracht van ons nieuwe huis. Best wel aparte dag. Ik heb vanmiddag gewerkt, maar het liefst ga je aan het werk.
Eric is vanaf vandaag wel vrij, dus hij was overdag alleen bezig. Maar vanaf vrijdag ben ik ook vrij. Dus schiet op.
Helaas heeft Bertine haar laatste werkdag bij Koek gehad. Een gek idee dat ze na het trouwen niet terugkomt.Echt jammer. Maar ik hoop dat zij een hele leuke apotheek krijgt in Nieuw-Vennep. A.s vrijdag gaan we naar haar bruiloft. De voorspellingen met het weer zijn niet zo goed. Dus nog even heel goed duimen voor hen!!!!
Inge geniet nog van het mooie Noorwegen!!!
groeten Marjon