Rondje Scandinavie, via Nordkapp!

Van Tingvoll tot Brattvåg!

Zit ik net bij kaarslicht in de camper een heel verhaal te schrijven van de afgelopen 3 dagen, gaat er iets mis bij het opslaan :-( Vanaf nu dus maar geen lange verhalen meer in een keer...

In het kort dan maar nog ff:

Vrijdag 27 augustus vertrokken we van Tingvoll naar Kristiansund. Deze stad is gebouwd op 3 eilanden en te bereiken via een pantonbrug van 930 meter (Flytebru), een tunnel van 5.1 km en/of de op één na langste hangbrug van Noorwegen!

De klippvis is er bekend geworden... Een kabeljouw opengesneden en gedroogd op de klippen!

Bij kopen er verse broodjes en genieten ervan met roomboter en frambozenjam...De musjes komen er graag van meegenieten. (Jesse kent deze vogeltjes niet eens)

Met de veer gaan we van Molde naar Vestnes en bereiken we na een heerlijke pauze in de zon, Brattvåg! Een hartelijke ontmoeting met Judith haar noorse ouders Jan en Eirin Rogne ;-)! We eten een heerlijke warme maaltijd en zien Maria en Celesté en daarna ook nog Bertil en Anita Sjoblom.

Jesse mag in de kelder slapen en wij mogen de douche en de wasmachine gebruiken!

Vrijdag 28 augustus laten Jan en Eirin ons Ålesund zien. Een prachtige stad, zeker als je het van 130 meter boven zeespiegel kan bekijken! 's Avonds gaan we vissen met Jan en zijn kleinzoon Philippe. Wat een werk als visser en als kapitein tegelijk! De mannen krijgen ieders een hengel en vangen ook! Jan maaktde makreelterplekke schoon en ontwart hengeldraden en stuurt en legt aan bij een eilandje, compleet met een anker..

We worden allemaal nat en koud, maar het is een erg leuke ervaring! Om 23.00 uur zitten we nog gezellig samen aan de avondmaaltijd met Geir, Valerie, Hannah en Boaz.

Vandaag. 29 augustus, zijn weover de Trollstigveien gereden. Een spectaculaire bergroute, maar voor ons is het jammer dat de uitzichtsplek gesloten is en we dus geen uitzicht hebben op al de haarspeldbochten en de mooie vallei. De zon schijnt en dat vergoedt veel, maar echt bijzonder kunnen we het niet vinden, eerlijk gezegd. Dat is het nadeel van het na-seizoen, dat er weer gebouwd wordt en er dus soms ook dingen niet toegankelijk zijn....

Vanavond waren we op de vejaardag van Celesté en kregen we een heerlijke maaltijd van Arend en Maria. Daarna koffie met lekkere noorse taarten!

Ook ontmoeten we de drie jongste Rolland jongens en bekijken we filmpjes van hun ervaring alsbungee-jumper. Zelfs die van Birgitte zien we!

Nu voldaan naar bed.

Liefs, Inge en Noormannen

Renate Bruins

Hoi Inge en Noormannen,
Wat leuk dat jullie een weblog bij houden. Er zitten erg mooie foto's bij. Ik ben zelf net terug van het warme Frankrijk, bij jullie zal het wel een stukje frisser zijn. Fijne vakantie verder, geniet ervan!
Groetjes Renate

Inge

Een stukje frisser idd!
Hadden 36 uur non-stop regen, en hoe...

Nu trekt de lucht iets open en hopen we weer op een zonnetje!

Groetjes en ook in de apotheek :-)

sarah und lisanne

Ohh na dann hattet ihr es ja schón:) ich denke das ihr die dusche ganz doll genossen habt ist doch was anderes als im camper??!!

ja hier ist weiter alles bestens gebe lisanne gerade ihr frúhstúck und sie lásst euch ganz ganz lieb grúßen...

LG Sarah und ein kússchen von Lisanne

oma

ook een kusje aan lisanne terug! zijn net aangekomen in lillehammer.

Cindy

Hallo Inge en haar Mannen,

Lees nog steeds met veel plezier jullie verhalen. Ook de foto's zijn nog steeds prachtig! Geniet ervan dan kunnen wij dat ook nog ;-)

Groetjes,
Cindy