Rondje Scandinavie, via Nordkapp!

Op de grens van Zweden en Finland..

Goedemorgen allemaal!

Het is nu 9 uur en we kunnen bij de ' tourist-information' op internet, alleen helaas pakt onze laptop hier weer niet de draadloze verbinding, wordt straks lastig met foto's laden..

Daarom onze nieuwe ervaringen even uit de losse hand.

Vannacht hebben we het ijskoud gehad in onze camper, Heerlijk om hier nu even lekker warm te zitten, maar laten we beginnen waar we gebleven waren.

Maandagavond in Mora heeft John het verhaal bij Mc Donald geschreven. Hij wist toen niet of we 's avonds Östersund (nog 318 km) nog zouden bereiken.

Maar John kennende, was dat natuurlijk geen probleem en zijn we zelfs veel verder gekomen tot aan het meer Malgomaj wat 532 km verder ligt dan Mora!! Hij is doorgereden tot 03.oo uur dinsdagochtend... Toen gunde hij zich ook wat rust en hebben we gepit tot 9 uur. Het was best koud, onder de 4 graden buiten.

Een ontbijtje met gekookte eieren, thee en crackers en als toegift een zonnetje! Jesse neemt zijn tweede plons in het ijskoude water.. Het is heerlijk om even buiten te zijn en te wandelen in de zon en natuurlijk om foto's te nemen!

Na een praatje en wat nuttige tips van onze oostduitse camperburen vertrekken we om 11 uur. Zij gaven ons de tip om niet de Nordkapp maar Gamvik, bovenin de Nordkinnhalvöja (rechts van de Nordkapp) te bezoeken. Veel mooier en veel minder toeristisch. Nou ja, wij gaan als eerste toch de echte Nordkapp opzoeken en als het tegenvalt misschien...

Om 14 uur, 10 minuten voor Arvidsjaur het eerste rendier gezien!!

Daarna in Arvidsjaur brood en fruit gekocht om dit op een lekker zonnig plekje te gaan verorberen.

Om half vier nog twee rendieren gezien!

16.15 uur bereiken we de poolcircel! Net voor Jokkmokk. We zitten op 2265 km totaal.

Om 17 uur dan eindelijk een zonnig plekje gevonden aan een stuwmeer. Koffie met een pecan-broodje en heerlijk vers zweeds witbrood met frambozenjam, mmmm! John gaat even eendutje doen en Jesse gaat een kampvuur maken. Het brandt prima zodat we ook een worstje kunnen braden :-)

Als we na twee uur verder reizen, genieten we van een prachtige ondergaande zon!! De lucht isrood gekleurd en de boomtoppen vangen nog het laatse zonlicht, zodat ze ook rood kleuren. Echt een prachtig gezicht!!

Om 22.00 vinden we een mooie camperplaats in de vrije natuur en gaan we voor het eerst met zijn allen tegelijk (en vroeg) slapen. Licht hebben we niet meer in de camper, omdat de accu dienst weigert, daardoor ook geen warmte en de kraan kan ook niet gebruikt worden, want deze gaat ook op stroom :-(

Een ijskoude nacht is het gevolg. Buiten vriest het licht...

Vanmorgen om 7 uur de eerste foto's buiten gemaakt in de vrieskou met heldere en strakblauwe hemel. Deze zien jullie later, omdat hier geen foto's ge-upload kunnen worden en omdat John weer verder wil reizen!!!!!!!!

Misschien vandaag tot de Nordkapp........?!

Heel veel liefs van ons.

Marieke,Richard & Brend

Hoi Inge & de rest van de familie,

Wij vinden het erg leuk om jullie reis zo te kunnen volgen!!!
Jullie hebben het wel koud hoor!!!
Wij hadden het op vakantie ruim 30 graden warmer,maar helaas die is alweer voorbij.
Geniet met z'n allen van deze reis en wij blijven jullie zeker volgen.
Tot snel maar weer.

Groetjes uit een warm Arnhem.

Arjan Dral

Leuk zo'n weblog. Waar halen jullie de tijd vandaan om het up to date te houden als je zo aan het rijden bent :-). Tja wat een contrast, die koud bij jullie en de warmte hier. Maar goed dan zit je ook wel ergens, zeg.

Goede reis verder en tot zien.

beppie

Wat 'n doorzetters zijn jullie.. Leuk om ook mensen onderweg te spreken... Elvira vroeg of jullie nog 'n witte beer gezien hebben, haha. Maar daar moet het nog wel'n beetje kouder voor worden. och arme!
Veel plezier met elkaar en goede reis verder.

Michiel

Dag Reizigers,

Bare bra? Heel slim om niet naar die Duitsers te luisteren! Ondertussen de Nordkapp al bereikt? Het is hier snik heet, Lisanne ligt in bed, Sarah in de tuin en ik op mijn bank! Vermaakt Jesse zich een beetje? Heeft Pa nog een nieuwe navi gekocht? Waar ligt de sleutel van Opa&Oma, ik stond voor hun deur om de tuin te gaan doen maarja...

Michiel

sarah

Hallo reislustigen...
Het is wel al heel ver waar jullie nou zitten.Leuk om dan eindelijk de rendieren te hebben gezien.Mooie foto,s kunnen maken?
Het is hier over de 30 graden.Kan je je daar iets bij voorstellen??
Veeel rijgenot nog...tot later
Liefs
Sarah Dijkstra

Jos en Mirjam

wow, wat ver zijn jullie al; wat een uithoudingsvermogen John! Het klinkt allemaal erg mooi...Ben benieuwd wat voor plaatjes jullie geschoten hebben. Het is hier snikheet... wij gaan morgenochtend vroeg voor een lang weekend naar München. De jongens blijven thuis met twee logé's. Dus vanaf maandag kunnen we de weblog weer lezen. Tot dan! Liefs, Jos en Mirjam

Carla

Hallo Inge , John en Jesse

Wat zijn jullie al ver in een paar dagen tijd zeg!
En wat supergaaf om rendieren te zien.
Ik vind het erg leuk om jullie reis te volgen, heel veel plezier en geniet ervan.

groetjes Carla

Cindy

Hey Inge en Familie,

Erg leuk om via internet jullie reis te kunnen volgen. Het klinkt allemaal erg leuk en aan de foto's te zien is dat het ook! Ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's.
Ik laat Marcel ook alle foto's e.d. zien, zo hoop ik dat hij toch ooit ook overstag gaat :-) om zo'n reis te maken.

Veel reisplezier verder, en geniet ervan!
Groetjes,
Cindy

marjon

Hey vakantiegangers,

Wat heerlijk om net jullie lange verslag te lezen. Leuk Inge dat je daar tijd voor maakt. John geweldig dat je zolang achterelkaar kan rijden. Zo zijn jullie snel op de Noordkaap. Hopelijk hebben jullie genoeg warme kleding bij jullie! Geniet ervan samen, wij krijgen het morgen hier tropisch warm. Wat een verschil he?
tot de volgende keer, groeten Marjon

Annemiek

Hoi vakantiegangers,

Wat een super reis zijn jullie aan het maken!!
Door het lezen van jullie mooie verhalen is het net of wij ook meereizen :-).
Geniet ervan!!

groetjes Annemiek

Hoi Inge, John en Jesse.

Wat heerlijk om zo'n reis te maken.
Geweldig mooi!! Geniet ervan!!
Heel veel plezier en een goede reis toegewenst.

Groeten vanuit Doesburg,

Jacqueline.

mien

Dag John Inge en Jesse .
Wat heerlijk om zo samen te reisen .En wat zien jullie veel . Prachtige foto"s , en te gek hoor zo,n vuurtje maken . Ik geniet van jullie verslag , veel liefs aan jullie