Rondje Scandinavie, via Nordkapp!

Op het eiland Senja

Vanmorgen was het heerlijk opstaan!

De zon komt rond zeven uur over de bergen schijnt recht de camper in. Ja, niet te geloven dat jullie in Nederland bijna een hittegolf hebben, maar wij pikken er schijnbaar toch ook wat van mee. Het wordt vandaag zelfs 20 graden!

John trekt zijn loopschoenen aan voor zijn eerste noorse kilometers. Hier is een fietspad en dat lijkt wel veilig om te lopen, eens kijken hoelang het doorloopt ;-)

Voordat we weg willen rijden, maken we nog even een praatje met de nederlandse camperburen. Zij vertellen ons dat ze een Europa-reis maken van een jaar en al (pas) 6 weken onderweg zijn! En dat met 3 kleine kinderen!

Terwijl John en Robert-John ervaringen uitwisselen en verder bomen, ga ik even met Amber aan de afwas om het nuttige met het aangename te combineren. Leuk om zo met iemand te praten en te horen waarom ze zo'n beslissing genomen hebben.

Om 11.30 vertrekken we dan richting de Lofoten..

Het wordt een schitterend mooie route en als we stoppen om wat rustiger van het uitzicht te gaan genieten, worden we gewoon ontroerd. Dat de zon schijnt heeft daar zeker ook zijn invloed op, want later op de dag als het bewolkt wordt en de natuur niet zo mooi beschenen wordt, is de verwondering ook veel minder en vallen de ogen dicht bij al die bochten om de fjorden...

De E6 loopt echt letterlijk langs de noorde kust, je rijdt vele kilometers en eigenlijk leg je bijna geen afstand af. De bergmassieven om de fjorden heen zijn de ene keer groen begroeid, dan weer zie je alleen kale rots en waan je je in de Ardeche. Nu zien we ze ook ookbesneeuwd en met gletsjers die als waterfallen in de fjord eindigen!

Als ik stokvis aan het fotograveren ben in het havenstadje Sorkjosen,hoor ik in de verte een bekende doedelmuziek . Het blijkt van twee motorrijders te komen en als ze langs me heenrijden en ik zwaai, zet hij de muziek harder en horen we een stem luid 'Amazing Grace' zingen!

Bij Andselv beluiten we de A6 te verlatenom viahet één na grootste eiland van Noorwegen, Senja, de Lofoten te bereiken. We bellen met de veerdienst en deze vaart tot eind augustus nog! Zo omzeilen we Narvik en gaan we morgen dit eiland eens verkennen, om later op de dag de veerboot naar Andenes te nemen.

Daar zullen weons dan inschrijven voor een walvis-vaart, zo mogelijk..

Groetjes vanaf de Senja-camping, waar we wederom stroom en internet hebben :-)!

Reacties

Reacties

Nuri & Regina

Hoi daar,

Ik zag net jullie weblog in m'n mailbox.
Grappig dat we zo allemaal mee kunnen reizen.
Als ik die foto's zie dan begint er iets te kriebelen;
die uitgestrektheid, die stilte, het avontuur....
We wensen jullie een hele goeie tijd en God's zegen.

PS John zal zich wel thuis voelen tussen de rendieren.

beppie

Leuk om Nederlanders te ontmoeten onderweg, lijkt me! Ik probeer me voor te stellen hoe het er daar allemaal uitziet en het begint me bijna te duizelen van al die natuurpracht. Het is trouwens niet zó moeilijk omdat jullie het boeiend en leuk omschrijven! Mooi verhaal van die motorrijders. De lofoten moet vlgs mij ook erg prachtig zijn. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal en of jullie de walvisvaart zullen maken. Gods zegen!

Areke

Hoi Inge en familie!
Wat leuk zeg om jullie verhalen te volgen en de foto's gelijk al te kunnen zien. Wat ziet het er allemaal ontzettend mooi uit en wat een leuke verhalen. Zo te zien en te lezen echt lekker vakantie aan het vieren. Geniet er nog maar even van!
Groet Areke

Chantal

Hey Inge en fam!

Super hoor! Leuke verhalen om te lezen en ongetwijfeld een super ervaring!
Geniet er nog maar lekker van en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

Groetjes Chantal

dorri

Hallo John, Inge en Jesse!
Net terug van een weekje Egmond, met veel stranduurtjes. Super!!!
Heb met veel plezier jullie verslag gelezen en foto's bekeken. Wat een avontuur, en wat hebben jullie al veel gedaan in de eerste week.
Nog een fijne tijd!

Groetjes Dorri

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!